مصاحبه آرشیو خبر ها
در تورین هیچ‌كس تحمل باخت ندارد!

در تورین هیچ‌كس تحمل باخت ندارد!

 

پیوند فوتبال اروگوئه با یوونتوس یكی از عجیب‌ترین و در عین حال جالب‌ترین نكات در تاریخ این باشگاه ایتالیایی بوده است. رائول بانفی، پائولو مونته‌رو، دانیل فو‌سكا، مارچلو زالایتا، مارچلو سالاس، فابین اونیل، خورخه آندره مارتینز، سزار پله‌گرین، مارتین كاسرس، رودریگو بنتانكور و روبن اولیویه‌را. این روزها همزمان با قوت گرفتن احتمال پیوستن دو مهاجم برجسته فوتبال اروگوئه به یووه (سوارز و كاوانی) یكبار دیگر نام این كشور و یووه در یك قاب قرار گرفته است.

 

روبن اولیویه‌را هافبك هجومی یووه در سالهای نه‌چندان دور یكی از ده‌ها بازیكن اروگوئه‌ای است كه شانس بازی برای بیانكونری را به ‌دست آورده‌اند. در آستانه شروع فصلی كه طرفداران یووه منتظر پیوستن لوئیس سوارز و تماشای بازی رودریگو بنتانكورِ تحت هدایت آندره‌ا پیرلو هستند او گزینه‌ای مناسب برای گفتگو در خصوص یوونتوسِ این روزها و هموطنانش است.

 

 

شما هم‌اكنون عضو باشگاه Aprilia Racing Club در سری D هستید، آنهم در 37 سالگی. به نظر می‌رسد شما هم جزو آن دسته از بازیكنانی هستید كه اهمیتی به شناسنامه‌‌‌اش نمی‌دهد.

 

فكر كنم امسال آخرین سالی باشد كه فوتبال بازی می‌كنم؛ می‌خواهم تجربیاتم را در مربیگری نیز بیازمایم. اما شاید منظورتان نه‌تنها من كه بازیكنانی مثل جی‌جی نیز باشد. (خنده) من كه هیچ اما بوفون، بوفون است و در هر سنی كه باشد نیز بوفون خواهد ماند. او هنوز هم مثل یك بازیكن جوان، با انگیزه است و در بالاترین سطح، دوران ورزشی‌اش را با موفقیت دنبال می‌كند. داشتن بازیكن بزرگی مثل او كه از یك سوء با ذهینت و اتمسفر باشگاه یوونتوس آشنا است و از سوی دیگر ‌می‌تواند به بازیكنان تازه‌وارد كمك كند یك امتیاز بزرگ و ویژه است.

 

جی‌جی كه تا همیشه یكی از بزرگ‌ترین اسطوره‌های باشگاه یوونتوس است.

 

بازیكنانی مثل بوفون در زندگی ورزشی‌شان نیز همیشه همین‌ بوده‌اند. او به جز لیگ قهرمانان، بزرگ‌ترین عناوین فوتبالی را كسب كرده و در قله افتخار ایستاده است. امیدوارم شانس فتح اروپا را نیز تا قبل از بازنشستگی به دست بیاورد.

 

كیه‌لینی چطور؟

 

او كه یك فرا انسان است! یك سد مستحكم كه ذهنیتی مشابه جانلوئیجی دارد. امیدوارم پس از بازنشستگی‌شان نیز در باشگاه یوونتوس بمانند. آنها نمونه‌هایی استثنایی از DNA یووه هستند.

 

به نظرتان همان ذهنیتی كه در زمان حضور شما در یووه وجود داشت، امروز نیز بر فضای این باشگاه حكمفرماست؟

 

فكر می‌كنم همان باشد. درست است كه پانزده سالی از آن روزها گذشته اما برنده بودن در باشگاه یوونتوس همیشه یك اصل اساسی بوده است؛ در تورین هیچ‌كس تحمل باخت ولو در حد یك بازی را ندارد.

 

 

این روزها یووه به دنبال اضافه كردن دومین بازیكن اروگوئه‌ای‌اش است. به عنوان یك هموطن با ایده سوارز در یووه موافق هستید؟

 

چراكه نه! بسیار خوشحال نیز خواهم شد. نه‌تنها به این دلیل كه او هموطن من است بلكه به خاطر اینكه سوارز بازیكنی فوق‌العاده است. ما در مورد فوتبالیستی حرف می‌زنیم كه قدرت و كیفیت را در شیوه بازی‌اش تركیب می‌كند و هرگز یك اینچ نیز تسلیم نمی‌شود. او در دوران فوتبالی‌اش تجربه‌های بزرگی به دست آورده؛ از لیورپول گرفته تا بارسلونا. در شرایطی كه یووه نیازمند به جایگزین كردن یك بازیكن با كیفیت به جای هیگواین است او بهترین انتخاب است. او هنوز هم یك بازیكن موفق است؛ با همان عطش و گرسنگی همیشگی برای پیروزی؛ چیزی دقیقاً شبیه به كریستیانو.

 

محبوبیت سوارز در اروگوئه چقدر است؟

 

نام او برای طرفداران فوتبال در اروگوئه یادآور خاطرات شیرین زیادی است. او بهترین و شایسته‌ترین بازیكنی بود كه پس از بازنشستگی دیه‌گو فورلان به كمك فوتبال اروگوئه آمد. با اینكه كاوانی نیز محبوبیت فراوانی در كشورم دارد اما سوارز همچنان چیز دیگری‌ست.

 

یعنی به نظرتان به درد یوونتوسِ فعلی می‌خورد؟

 

لوئیس برای یوونتوس عالی است. او از آن دسته بازیكنانی است كه می‌تواند بسیاری از موقعیت‌های دشوار را حل كند و به رونالدو اجازه دهد بیشتر در زمین فضا داشته باشد. رونالدو بازیكن سخت‌كوش و پر تلاشی است؛ اگر همان رونالدوی رئال شود تركیب او با سوارز بمب‌هایی می‌شوند كه همه از انفجارشان وحشت خواهند كرد.

 

 

عده‌ای معتقدند سوارز بازیكنی مناسب و كافی برای محقق شدن آرزوی قهرمانی یووه در اروپا نیست؛ نظر شما چیست؟

 

بدون آنكه بخواهم لحظه‌ای برای دادن بهترین پاسخ تردید كنم؛ جواب قطعی و البته منطقی‌ام «بله، مناسب است» خواهد بود. اگر به آنچه این روزها در بازار نقل و انتقالات اتفاق می‌افتد نگاه كنید حضور او در یوونتوس را اقدامی اثرگذار در مسیر حركت به سمت موفقیت در لیگ قهرمانان اروپا خواهید دید. او در حال حاضر یكی از 5 مهاجم برترِ جهان است. سوارز به خوبی‌ و به سرعت می‌تواند با یووه هماهنگ و سازگار شود. به نظر من حضور در كنار رونالدو، دیبالا و هافبك بسیار خوبی مثل آرتور ملو، عالی‌ترین تركیب را برای یووه خواهد ساخت.

 

فكر می‌كنید پیرلو بتواند همان گمشده یوونتوس بر روی نیمكت باشد و همان نبوغ خارق‌العاده‌اش را در سمتی جدید تكرار كند؟

 

كاریزمای او به عنوان یك فوتبالیست همچنان همراه اوست و تغییر نخواهد كرد. من فكر می‌كنم كار كردن زیر نظر فوتبالیستی دوست‌داشتنی و منحصر به فرد مثل پیرلو برای تمام بازیكنان یووه جذاب باشد. حضور ایگور (تودور) كه قبلاً نیز تجربه حضور در یووه و هم سابقه مربیگری را دارد به او كمك خواهد كرد. فراموش نكنید كه پیرلو فردی باهوش است كه كیفیت و عیار خود را پیش از این در دنیای فوتبال به همه نشان داده است. به نظر من او در نقش جدیدش همه را متحیر خواهد كرد و به زودی همه را مهمانِ جادوی «پیرلوی مربی» خواهد كرد.

 

فكر می‌كنید سوارز و كیه‌لینی برخورد معروف‌شان در جام‌جهانی 2014 را فراموش كرده‌اند؟

 

بله، قطعاً. لوئیس در این سالها از لحاظ شخصیتی رشد قابل‌ ملاحظه‌ای كرده و به بلوغ رسیده است. بروز اتفاقاتی از آن دست در زمین اجتناب‌ناپذیر است و اصطلاحاً جزء حوادثی هستند كه زود می‌آیند و زود هم می‌روند. نكته مهم این است كه هر دو، این‌بار در لباس یك تیم برای پیروزی می‌جنگند. او آگاه است كه به باشگاه خاصی مثل یوونتوس پیوسته؛ تیمی كه با باشگاهی مثل بارسا كاملاً متفاوت است. با احترام به كاتالان‌ها، در تورین هر اشتباه مساوی با مرگ است. منظورم این است كه شما نمی‌توانید بازیكن یووه باشید و هر كاری كه دوست دارید انجام دهید. این نكته مهمی است كه او به محض ورودش به این باشگاه متوجه آن خواهد شد.

 

نقش پیرلو در شكوفا كردن استعدادهای رودریگو بنتانكور را چگونه می‌بینید؟

 

مطمئنم كه او با پیرلو پیشرفت خواهد كرد. ای‌ كاش من نیز 15 سال پیش می‌توانستم با آندره‌ا همبازی شوم. او از آن دسته بازیكنانی است كه برای آموختن چیزهای زیادی با خود دارند. تاریخ فوتبال بازیكنان اندكی نظیر پیرلو، ژاوی و حتی ژابی آلونسو در خود دیده است. رودریگو تنها كاری كه نزد پیرلو باید انجام دهد یك چیز است: «آموختن»

 

شخصاً دوست دارید چه بازیكنانی را در جمع بیانكونری ببینید؟

 

صادقانه بگویم اتفاقات بازار نقل و انتقالات یوونتوس را خیلی دنبال نمی‌كنم؛ اما اگر بخواهم از بازیكنی نام ببرم باید به فدریكو كیه‌زا اشاره كنم. او قدرت، شخصیت و اراده را با هم دارد و هرگاه بازی‌اش را دیده‌ام لذت برده‌ام. او مثل روزهای اوج برناردسكی است و ‌می‌تواند برای یووه بازیكنی مفید باشد.

 

و سؤال پایانی؛ چند درصد شانس برای كسب دهمین قهرمانی توسط یووه قائلید؟

 

گفتنش خیلی سخت است. طبعاً یووه این فصل فشار سنگینی را برای كسب دهمین قهرمانی پشت سر خواهد گذاشت. اینتر بیش از هر زمان دیگری تقویت شده و آتلانتا نیز اعتماد به نفس فراوانی به دست آورده. اگر تلاش ناپولی برای جبران فصل بد گذشته و برخاستن دوباره میلان با ایبرا را نیز به این فهرست اضافه كنیم؛ روزهایی دشوار در انتظار یووه خواهد بود؛ ایام سختی كه اتفاقاً می‎تواند دهمین قهرمانی را زیباتر كند.

 


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حامد
حامد «خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: